donderdag, maart 13, 2008

Toetsenbord

Dit is lang geleden!

Wordt het weer tijd dat ik de draad weer opneem ?

Het is niet in uitzinnige euforie dat ik achter mijn toetsenbord ben gekropen!

Ik ben niet tevreden met mijn leven … en ik weet niet waarom.
Daarom heb ik besloten om me achter het toetsenbord te zetten en het allemaal uit te spuwen in het gezicht van de lezer. Dus luister goed, want jij bent mijn klaagmuur!!!
Graag had ik eens vernomen van mijn diepe innerlijke wat ik nu eigenlijk wil in mijn leven, want eerlijk gezegd, is het niet al te makkelijk om zomaar wat aan te leven zonder enige leidraad. Dus enige aanwijzing van mijn innerlijke zou welkom zijn.
Ik ben getrouwd met een schat van een vrouw. Ik heb schatten van kinderen die goed presteren in school …. zonder ‘ASSO’ te zijn (wat moet ik nog wennen aan dit nieuwe taalgebruik). Ik heb heb een vaste baan en toekomstperspectieven. Dus : "WAAROM VOEL IK MIJ NIET OVERDONDEREND GELUKKIG?"
Ok! Ik hoor het je al zeggen: ik verwacht teveel van van het leven. Maar Neee! Dat is er niet wat knaagt!
"Je bent vergeten wat je echt belangrijk vind!", hoor ik roepen, achter in de zaal. JA! Dat is waar! Hoe vind ik het terug? Wat is er echt belangrijk?
Abrupt krijg ik een writers block! Wat is belangrijk? Jij hebt mij! Recht in de roos! Wat is belangrijk?
Als ik uitga vanuit de visie van de maatschappij, dan kan ik mijn checklijst afwandelen: Vrouw? Check! Getrouwd? Check! Kinderen? Check! Check! Check! Check! Geen problemen met de kinderen? Check! Goeie Job? Check! Goed betaald? Check! Niet te veel stress? Check! Niet te weinig stress? Check! Check? Check! Check! Check! Check! Check! …
… Dit is geen antwoord! Ik ben niet de standaard persoon die zo mooi weergegeven wordt in de reclame. Ik ben niet de persoon uit de dagelijkse spotjes die Oh! Zo goed weet wat ik wil! Dit is tot in de puntjes beschreven: Koop dit merk koffie, want dan zal ik me goed voelen! Probeer deze parfum, want dan pas ben ik geliefd bij alle vrouwen … ze kunnen niet van mijn lijf blijven. En voor ik het vergeet: boek een weekend in dat bungalowpark, want dan kom ik uitermate gerelaxeerd terug … ik heb het geprobeerd! En raad eens … het werk niet, toch niet bij mij!
Voor mij zal ik iets anders moeten vinden. Ik zal moeten gaan graven tot in het diepste putje van mijn ziel.
Dus daarom zeg ik je nu al vaarwel! Ik neem mijn schop en trek de dieptes in!
So Long! See Ya! Till next time!

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

De klaagmuur waartoe je me gebombardeerd hebt, zegt : zoek eens wat restjes contentement en cultiveer dat. Geluk zit niet in pompeuze zaken.
Stel je eens voor dat je al je checks kwijt zou geraken... dan pas zou je weten wat ongeluk is.

't Mag kleinschalig.

vrijdag, mei 09, 2008 8:06:00 p.m.  
Blogger patrick said...

@zapnimf: recht in de roos!
ik weet dat ik gelukkig zou moeten zijn en eigenlijk (als ik echt eerlijk ben) ben ik dat ook wel ... er zijn alleen zoveel aantrekkelijke en nieuw te ontdekken dingen om me heen!
Niettemin : een hart onder de riem: ik heb wat ik heb en dat wil ik zeker niet kwijt!

zaterdag, mei 10, 2008 12:35:00 a.m.  

Een reactie posten

<< Home