vrijdag, januari 13, 2006

Twijfels - conversatie met mezelf

Twijfels rukken mijn bestaan uiteen. Je kent dit wel, dit gevoel! Je hebt iets beslist en daarna ... begin je te twijfelen.

Twijfel is de nummer 1 doodsoorzaak van goede voornemens. Ban de twijfels, want wat kan er erger zijn dan 'niet weten wat doen' ?

Twijfels grijpen om me heen met hun tentakels, tot diep in mijn ziel en proberen daar de fundmenten los te rukken van mijn bestaan.

Verdomme! Smijt die twijfels weg, gooi ze 'Destination Moon'. Twijfels horen thuis in het vakje 'Zachte heelmeesters ...'

Ik twijfel! zou ik het doen of niet? Hoe gaan de anderen reageren, mijn vrouw? mijn kinderen ? mijn vrienden ?

Stop nu eens met twijfelen! Wees niet hypocriet! Kies een richting en ga ervoor : Go! Go! Gooooh!

Misschien wordt ik er beter van, maar worden de anderen er beter van?

Dat zie je dan wel! Doe het nu maar gewoon en de rest volgt vanzelf! actie begint met een eerste stap! al de andere stappen volgen vanzelf!

Maar als ik de andere stappen nu verfoei?

Dan is er altijd de creatieve geest die zal helpen met de aanpassingen. Aanpassingen moeten er steeds gebeuren, maar dat kan je pas weten als je er midden in zit

Maar ...

Geen maar! DOEN!!!!!