zondag, juni 15, 2008

Naïef en Gelukkig!

Wie heeft mijn hart sneller doen slaan?

Welke vrouw betekende zoveel in mijn leven dat mijn hart sneller ging slaan?

Allereerst natuurlijk mijn liefste vrouwtje. Mijn allerliefste maatje! Of course!

Voor haar waren er nog wel een paar! Maar 't is niks geworden. Om allerlei redenen.

De eerste was Regine! Oftewel Giny, zoals ze genoemd werd. Mijn gevoel voor eer laat me nog steeds niet toe (30 jaar later) om te vertellen wat ik deed om toch maar met haar in contact te treden. Het was een prille liefde, kalverliefde als je wil, maar ook een verloren zaak - zij was van de wereld - ik toen nog niet! Maar ik drink nog steeds graag Gini!

Dan had je een heleboel losse contactjes. Maar Oh! zo naïef was ik: ik begreep niet wat deze meisjes wilden! Hoe tragisch, nu ik dit wel besef, 20 jaar later!

Dan was er Karin! Maar ook mijn broer zag haar wel zitten! Zij koos niet voor hem! Zij koos niet voor mij! Zij koos voor iemand anders! Haar hart lag bij een Peruviaan!

Nog later zat ik tussen de vertalers - Tolken. Ook hier geen langdurige relaties.
En toen was de studententijd voorbij!

Geen Nood! Voor mijn werk in Zwitserland! Eerst voor een week, dan voor twee, daarna voor zes weken! Toen leerde ik Hilwa kennen! Een Zweedse! Ze logeerde in mijn hotel. Oh! Nog zo naïef, trok ik met haar op! We dineerden samen, tijdens de weekends deden we uitstapjes samen. Ik was ingenomen met haar vriendschap.
Zij was een vrouw van de wereld en had al lang ontdekt wat mannen wilden … maar ik was zo naïef en wist het niet.

Ze was studente en moest zelf haar hotel bekostigen. Mijn hotel voor één persoon (met twee slaapplaatsen) werd betaald door de firma. Haar conclusie was makkelijk te volgen … er is een makkelijke manier om hotelkosten uit te sparen. Maar dan had ze buiten de prille naïviteit van deze belg gerekend. Nope! Ik had het niet begrepen!

Onschuldige hints "Voor studenten zijn deze kamers in het hotel wel duur"!

Minder onschuldige Hints! Hé! hier zijn erotische films te huur! Zullen we er eentje huren en kijken op je kamer? Dit is echt wel hilarisch!

Paniekerige Hints! Help! Een voormalig vriendje van me komt me bezoeken en wil me trakteren op een glas Champagne! Op mijn kamer! KOM JE OOK????

Deze domme Belg had er geen oog voor! Zelfs niet toen ik haar verhaal hoorde dat er iemand in het midden van de nacht op haar deur klopte en dat ze de deur geopend had, in de veronderstelling dat ik het was, gekleed in ‘alleen maar haar slipje’!

Ben ik wijzer geworden? Ik weet het niet! Heb ik kansen laten liggen! Zeker! Heb ik er spijt van?

Wel! Ik heb nu mijn vrouwtje, en mijn vier kindjes en ik ben gelukkig!

Naïef en Gelukkig!

2 Comments:

Blogger zapnimf said...

En? Wat willen vrouwen dan? Want dat vind ik nergens terug in je betoog.

Volgens mij willen vrouwen gewoon merken dat ze graag gezien worden. Simpel è?

woensdag, juli 02, 2008 2:30:00 a.m.  
Blogger patrick said...

Gelijk heb je!
En volgens mij is het dat wat mannen eigenlijk ook willen.

woensdag, juli 02, 2008 11:21:00 p.m.  

Een reactie posten

<< Home